Örongodis för alla... eller mest för indiekidsen. Fint är det i allafall – både för öron och ögon.
Ja, men ni vet... Man måste ju presentera sin egna grafiska profil. Snart får ni se.
Newhouse sträckte ut sin hand och sa: Fulbilden, vi behöver fräscha till vår hemsida. Fulbilden nickade instämmande och analyserade vad som behövde fixas. Den nya designen lanserades Januari 2019 vilket ökande försäljningen på hemsidan.
Newhouse e-handel var omodern, hade sidådär användarvänliget/UX – speciellt för mobilt surfande, okonsekvent layout och lite tveksam kvalitetskänsla överlag. Newhouse behövde hjälp med att lyfta sin e-handel till en ny nivå.
Efter ett flertal skissmöten mellan Fulbilden, Newhouse och utvecklare landade hemsidan i en familjär men moderniserad look och design, bättre UX och förhöjd kvalitetskänsla. Bland annat fick hemsidan en ny meny för mobil, bättre sökfunktion och ny kundvagn med Klarna Checkout.
Hemsidan har fått en tydligare hierarki och layout – är mer lättöverskådlig och lättnavigerad.
Klicka bilden för att bläddra!
För mobilt användande låg fokus på användarvänlighet och sajten fick bland annat en ny meny och sökfunktion.
Det primära fokuset var att göra hemsidan mer användarvänlig på mobila enheter. För att nå det målet behövdes bland annat en ny meny och sökfunktion. Allt innehåll behövde också flöda på ett logiskt sätt. Mycket innehåll behövde ladda in dynamiskt för att inte förstöra surf-flow och skapa en känsla av att man använder en app.
Fulbilden ritade ett icon-set och produktbilder fick högre upplösning för att möta dagens högupplösta skärmar. Layouten arrangerades om och fick en tydlig grid för att vara konsekvent genom hela sajten. Newhouse fick en familjär men ny sajt där inget har lämnats orört och är formgiven med hänsyn till innehåll och responsivitet.